Pages

Sunday, March 20, 2011

Wajah Yang Baru

Akhirnya, berjaya juga menukar rupa wajah blog yang telah lama terbiar begitu. Jika sebelum ini saya menggunakan warna hitam, kini saya menggunakan tema berwarna putih pula. Bahkan dengan gaya atur yang minimalis.

Putih melambangkan kebersihan, kesucian, permulaan yang baru, hidup yang baru, bahkan ianya juga melambangkan ketenangan dan ketenteraman. Ia juga simbolik kepada cahaya yang menyinari, manakala cahaya pula simbolik kepada menunjukkan jalan yang lurus.

Apa yang pasti, biar permulaan yang baru dicorakkan dengan nafas yang baru. Tinggalkan segala yang lalu, simpan ia elok-elok, dan maju kehadapan dengan keazaman dan tekad yang bulat.

Maka, dipersembahkan...

Tema Georgia Extreme v2

Tema yang baru...

7 comments:

Lagenda said...

salam..silau..silau..
haha. nice blog.
baca tajuk wajah baru. ingatkan apa tadi

Unknown said...

shinggshingg.

Zaleha said...

Wah, tahniah atas pembaharuan.

Keep bl0gging... ^^

Mashizaki Keikan said...

ha~ silau ye? sila pakai spek hitam...

ingatkan apa?

Zaleha: Terima kasih, doakan... Btw, buat masters eh sekarang?

Jaja said...

MK: Tidak.. ana sudah keja (^___^)
Alhamdulillah, dekat ngan rumah

Unknown said...

haha...comey sikit, kalau tak, berat mata...hitam+banyak sangat application = slow giler loading...

simple, tapi berkesan...itu yang penting..mesej sampai dengan paparan menarik (baca: kalau tak, takkan ada design yang pelbagai kan?)

dan pastinya, tidak sia2 pengajar mengajar topik antaramuka (interface) yang menarik, dan mudah...

hua hua hua

Shamir Adnan said...

Salam bro.. macam boleh saya hubungi bro..

Twitter Updates

    follow me on Twitter
    "Jalan dakwah hanya satu. Jalan inilah yang dilalui oleh Rasulullah s.a.w. dan para sahabat baginda. Demikian juga kita dan para pendokong dakwah, sama-sama melaluinya berpandukan taufik dari Allah s.w.t. Kita dan mereka melaluinya berbekalkan iman, amal, mahabbah (kasih sayang) dan ukhuwwah (persaudaraan). Rasulullah s.a.w. menyeru mereka kepada iman dan amal, kemudian menyatupadukan hati-hati mereka di atas dasar mahabbah dan ukhuwwah. Berpadulah kekuatan iman, kekuatan akidah dan kekuatan kesatuan. Jadilah jamaah mereka jamaah yang ideal sebagai model. Kalimahnya mesti lahir dan dakwahnya pasti menang walaupun ditentang oleh seluruh penghuni muka bumi ini." [Syeikh Mustafa Masyhur]