Pages

Tuesday, May 11, 2010

Untukmu Palestina Tercinta!

Pada hujung minggu lepas saya sempat menghadiri Perhimpunan Perdana Palestin yang bertempat di stadium Melawati. Ini merupakan satu usaha yang baik untuk mempromosikan kesedaran umum tentang isu Palestin. Kita mengetahui bahawa isu ini bukan sahaja isu orang-orang Palestin, tetapi ia juga adalah isu ummah sejagat.

Saya mengucapkan jutaan tahniah buat para penganjur, yang di antaranya ialah HALUAN, JIM, ABIM, AQSA, dan lain-lain. Nampaknya isu Palestin ini telah menjalinkan hubungan yang baik di antara pelbagai jenis NGO tersebut. Moga mereka ini dapat terus-menerus bekerjasama pada masa-masa akan datang dalam usaha menyelesaikan masalah ummah, insya Allah.

Buat para peserta konsert, terutama dari kalangan pemuda, begitu semangat sekali anda melaungkan nasyid-nasyid bersama para munsyid (terutamanya Shoutul Harokah). Moga-moga semangat yang telah dikobarkan tersebut tidak tertinggal di dalam stadium tersebut. Ummah ini memerlukan para pemuda untuk menggerakkannya, dan ummah ini memerlukan orang-orang yang benar-benar beramal di dalam medan amal. Moga kita semua termasuk di dalamnya.

Sekiranya kita (pemuda) kebingungan tentang amal apakah yang harus dilakukan, saya merasakan artikel saya yang lalu bertajuk "Palestin dan Peranan Kita" mungkin dapat dimanfaatkan.

Akhirnya, moga kita semua termasuk dalam golongan orang yang beramal, insya Allah!

Nah sebuah video nasyid didedikasikan buat semua pemuda yang bersemangat!


Palestina Tercinta
Munsyid: Shoutul Harokah
(baca: Sowtul Harakah)

Untukmu jiwa-jiwa kami
Untukmu darah kami
Untukmu jiwa dan darah kami
Wahai al-Aqsa tercinta

Kami akan berjuang
Demi kebangkitan Islam
Kami rela berkorban
Demi Islam yang mulia

Untukmu, Palestina tercinta
Kami penuhi panggilanmu
Untukmu, al-Aqsa yang mulia
Kami kan terus bersamamu

Ya Rabbi, izinkanlah kami
Berjihad di Palestinamu
Ya Allah, masukkanlah kami
Tercatat sebagai syuhada'mu

4 comments:

+akufobia+ said...

alaa.sob.tak dapat nak join.time ni kat BP.

Mashizaki Keikan said...

rileks ah. mungkin lepas2 ni ada lagi...

ibnmohamad said...

kt JB pulak la ye? hehehe..

Mashizaki Keikan said...

ntah, mungkin. nak buat ke?

Twitter Updates

    follow me on Twitter
    "Jalan dakwah hanya satu. Jalan inilah yang dilalui oleh Rasulullah s.a.w. dan para sahabat baginda. Demikian juga kita dan para pendokong dakwah, sama-sama melaluinya berpandukan taufik dari Allah s.w.t. Kita dan mereka melaluinya berbekalkan iman, amal, mahabbah (kasih sayang) dan ukhuwwah (persaudaraan). Rasulullah s.a.w. menyeru mereka kepada iman dan amal, kemudian menyatupadukan hati-hati mereka di atas dasar mahabbah dan ukhuwwah. Berpadulah kekuatan iman, kekuatan akidah dan kekuatan kesatuan. Jadilah jamaah mereka jamaah yang ideal sebagai model. Kalimahnya mesti lahir dan dakwahnya pasti menang walaupun ditentang oleh seluruh penghuni muka bumi ini." [Syeikh Mustafa Masyhur]