Pages

Wednesday, May 19, 2010

Malam Galaksi Hidayah

Sesungguhnya Allah telah menyuruh kita untuk berlumba-lumba di dalam melakukan kebaikan; "Maka berlumba-lumbalah kamu di dalam melaksanakan kebaikan" (al-Baqarah, 2:148).

Kebaikan apakah yang lebih mulia daripada menyumbangkan sesuatu untuk Islam? Apatah lagi dengan harta dan jiwa yang ada pada diri kita?

"Wahai orang-orang yang beriman! Adakah kamu ingin agar aku tunjukkan kepada kamu sebuah perniagaan yang akan menyelamatkan kamu daripada azab seksa yang pedih? (Iaitu dengan) kamu beriman kepada Allah dan RasulNya, dan kamu berjihad di atas jalan Allah dengan harta dan jiwa kamu. Yang demikian itu lebih baik bagi kamu sekiranya kamu mengetahui."
(as-Saff, 61:10-11)

Adakah ada kebaikan yang lebih besar selain dari menyelamatkan diri dari siksa api neraka, dan berusaha untuk memasuki syurga Allah?

"Barangsiapa yang dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke dalam syurga maka dia telah berjaya..."
(Aali Imran, 3:185)

Maka siapakah yang tidak mahu berkejar-kejar menuju ke arah kejayaan?

Marilah kita memerhatikan apa yang telah kita bekalkan untuk hari esok...

"Wahai orang-orang yang beriman! Bertaqwalah kamu kepada Allah dan hendaklah setiap orang memerhatikan apa yang telah dia bekalkan untuk hari esok (hari Akhirat). Bertaqwalah kepada Allah! Sesungguhnya Allah Maha Menegetahui apa yang kamu kerjakan"
(al-Hasyr, 59:18)

Jom berlumba-lumba menanam saham kita untuk ladang akhirat;

"Perumpamaan (infaq yang dikeluarkan oleh) orang-orang yang menginfaqkan hartanya di jalan Allah adalah seperti sebutir benih yang menumbuhkan tujuh bulir, yang padan tiap-tiap bulir tersebut ada seratus benih (yang lain). Allah melipat gandakan (ganjaran) bagi siapa yang Dia kehendaki. Dan Allah Maha Luas (kurniaanNya) lagi Maha Mengetahui"
(al-Baqarah, 2:216)

Jom menyumbang untuk bangunan Sekolah Menengah Islam Hidayah JB (website):

Leaflet bahagian depan.

Leaflet bahagian belakang.

5 comments:

lebahmanis said...

tertarik dgn usaha ni...
blh ana cdangkn kat skolah ana dulu SMI Aman..mantop!

Unknown said...

sempat nak buat lagi.go.

Mashizaki Keikan said...

tapi kena kerja gile2lah untuk memantapkan promosi...!

Unknown said...

Salam. sampai bila ni? nk tlg promotelah.

Mashizaki Keikan said...

sampai bila? programnya 19 Jun nanti... Selagi mana ada kerusi, selagi tu boleh promote...

Twitter Updates

    follow me on Twitter
    "Jalan dakwah hanya satu. Jalan inilah yang dilalui oleh Rasulullah s.a.w. dan para sahabat baginda. Demikian juga kita dan para pendokong dakwah, sama-sama melaluinya berpandukan taufik dari Allah s.w.t. Kita dan mereka melaluinya berbekalkan iman, amal, mahabbah (kasih sayang) dan ukhuwwah (persaudaraan). Rasulullah s.a.w. menyeru mereka kepada iman dan amal, kemudian menyatupadukan hati-hati mereka di atas dasar mahabbah dan ukhuwwah. Berpadulah kekuatan iman, kekuatan akidah dan kekuatan kesatuan. Jadilah jamaah mereka jamaah yang ideal sebagai model. Kalimahnya mesti lahir dan dakwahnya pasti menang walaupun ditentang oleh seluruh penghuni muka bumi ini." [Syeikh Mustafa Masyhur]