Pages

Tuesday, June 30, 2009

Syahadatul Haq

Dalam keadaan manusia lain leka dan lalai dengan pelbagai perkara remeh, terdapat sekelompok pemuda yang telah meletakkan azam untuk membawa perubahan di mana sahaja mereka berada. Lalu dengan keazaman tersebut, mereka membuka langkah yang pertama untuk memahami hakikat sunnah Rasul yang terbesar dan tanggungjawabnya. Gambar memberikan seribu kata.







"Dan demikian (pula) Kami telah menjadikan kamu (umat Islam), umat yang adil dan pilihan agar kamu menjadi saksi atas (perbuatan) manusia dan agar Rasul (Muhammad) menjadi saksi atas (perbuatan) kamu..."
(al-Baqarah, 2:143)

Untuk melihat gambar lagi [klik!]

6 comments:

sepohonkayu said...

ayat Quran tentang pertukaran qiblat Ummat Islam...

err... leh cite sikit tentang program tu?

Nak g jihad ker?

**

nanami ichijo said...

Salam. Can u send the pictures of akhawat to my mail, please. JZKK.

sakinahnorkhair@gmail.com

Mashizaki Keikan said...

Sepohonkayu:
Boleh tgk detail tentang isi program ini di blog adik ana di bawah link "byang". Cari tajuk "Penyaksian yang benar"

Nanami Ichijo:
ok, insya Allah nanti I'll send it to you... Btw, don't put your email for the general public to know if that is your primary email. You might get a lot of spams. ABtwa, gambar akhawat tak banyak sangat. Sikit je.

Mashizaki Keikan said...

Actually, for more pictures boleh pergi ke my Picasa album given by the link at the end of the post.

hati3kuro said...

Salam ziarah dr Moscow..sdg cari bhn ntuk SH, tetibe jumpe lak blog nih..heheh :)

Mashizaki Keikan said...

salam berSH. Dah capai matlamat? Cari bahan untuk SH?

Twitter Updates

    follow me on Twitter
    "Jalan dakwah hanya satu. Jalan inilah yang dilalui oleh Rasulullah s.a.w. dan para sahabat baginda. Demikian juga kita dan para pendokong dakwah, sama-sama melaluinya berpandukan taufik dari Allah s.w.t. Kita dan mereka melaluinya berbekalkan iman, amal, mahabbah (kasih sayang) dan ukhuwwah (persaudaraan). Rasulullah s.a.w. menyeru mereka kepada iman dan amal, kemudian menyatupadukan hati-hati mereka di atas dasar mahabbah dan ukhuwwah. Berpadulah kekuatan iman, kekuatan akidah dan kekuatan kesatuan. Jadilah jamaah mereka jamaah yang ideal sebagai model. Kalimahnya mesti lahir dan dakwahnya pasti menang walaupun ditentang oleh seluruh penghuni muka bumi ini." [Syeikh Mustafa Masyhur]