Pages

Monday, November 17, 2008

Syeikh Yusuf Estes in JB


Majlis Amal Islami Malaysia (MAIM), Gabungan Pertubuhan NGO Muslim Negeri Johor, bersama Masjid Sultan Ismail (MSI) UTM serta Masjid Tan Sri Ainuddin Wahid, Taman Universiti telah berusaha membawa Dr Yusuf Estes ke Johor Bahru dalam siri lawatan beliau ke Malaysia. Dr Yusuf adalah seorang pendakwah terkenal di USA dan seluruh dunia semenjak memeluk agama Islam. Beliau sebelum ini ialah pendakwah Protestan yang aktif. Program Dr Yusuf Estes di Johor Bahru yang akan diadakan seperti berikut:


Program 1

“Why are Scientists and Doctors Turning to Islam for Answers?”

27 November 2008 (Khamis)

2.00 – 4.00 pm

Dewan CTL, Blok F54,

Universiti Teknologi Malaysia, Skudai


Program 2

“Do Dakwah Now!”

27 November 2008 (Khamis)

8.00 – 10.00 mlm

Masjid Jamek Tan Sri Ainuddin Wahid

Taman Universiti, Skudai

Semua dijemput hadir!!

Maklumat lanjut mengenai Syeikh Yusuf boleh diperolehi dari
www.al-nidaa.com.my atau www.yusufestes.com

Kisah beliau menganut Islam boleh dilihat melalui video di alamat berikut:
Video

2 comments:

sarahR said...

salam,
Ammar, i'm interested to know what Dr Yusuf said in the first program. Do enlighten me with some of his ideas. tQ..

Mashizaki Keikan said...

Unfortunately, sarah... I didn't attend the program myself! Well, I had another program to go. Maybe you could search in YouTube, these things usually gets uploaded quite fast.

Twitter Updates

    follow me on Twitter
    "Jalan dakwah hanya satu. Jalan inilah yang dilalui oleh Rasulullah s.a.w. dan para sahabat baginda. Demikian juga kita dan para pendokong dakwah, sama-sama melaluinya berpandukan taufik dari Allah s.w.t. Kita dan mereka melaluinya berbekalkan iman, amal, mahabbah (kasih sayang) dan ukhuwwah (persaudaraan). Rasulullah s.a.w. menyeru mereka kepada iman dan amal, kemudian menyatupadukan hati-hati mereka di atas dasar mahabbah dan ukhuwwah. Berpadulah kekuatan iman, kekuatan akidah dan kekuatan kesatuan. Jadilah jamaah mereka jamaah yang ideal sebagai model. Kalimahnya mesti lahir dan dakwahnya pasti menang walaupun ditentang oleh seluruh penghuni muka bumi ini." [Syeikh Mustafa Masyhur]